donderdag 18 september 2014

Kokosolie tegen eczeem

Voordat ik aan mijn lifestyle change begon, had ik nogal last van allergieën. Inmiddels ben ik van de meeste allergieën verlost.
Ook heb ik nog weinig last van eczeem. Vroeger had ik last van eczeem en toen kwam ik door testen er achter dat ik allergisch ben voor parabenen. Nog steeds maak ik geen gebruik van parabenen.

Wat zijn parabenen
Parabenen worden veelal gebruikt in cosmetica- en verzorgingsproducten. Het is een chemische stof die een conserverende werking heeft. Ze zorgen ervoor dat er geen schimmels in de producten kunnen ontstaan, dus alles blijft langer houdbaar.

Bij mij resulteerde het gebruik van cosmetica- en verzorgingsproducten met parabenen in het ontwikkelen van eczeem. Hier kreeg ik dan weer een hormonenkuur voor van de arts. Eenmaal wetende dat ik hier allergisch voor was, ben ik alleen nog maar producten gaan kopen zonder parabenen. Het komt nog zelden voor, maar heel af en toe kan ik eczeem krijgen onder mijn oksels. Dit zal wellicht komen door weersveranderingen. Als ik dan goed kokosolie gebruik, merk ik direct verlichting en is het snel weer verdwenen.

Eczeem
Eczeem is een verzamelnaam voor huidaandoeningen, waarbij de huid ontstekingsreacties vertoond. De huid wordt droog en schilferachtig. Hierdoor ontstaan vaak jeuk, waardoor je gaat krabben en hierdoor ontstaan wondjes. Sowieso ontstaan er door een droge huid snel beschadigingen en kunnen infecties ontstaan.
Eczeem kan ontstaan door prikkels van buiten uit, zoals verzorgingsproducten of het weer.

Kokosolie heeft een schimmelwerende werking

Kokosolie tegen eczeem
Kokosolie helpt tegen eczeem. Door kokosolie op de plekken te smeren, zorg je ervoor dat het vettig wordt. Op deze manier kan je huid de vocht/ olie balans weer herstellen. De olie heeft een schimmelwerende werking, waardoor het helend en verzachtend werkt.
Kokosolie verlicht ook andere huidproblemen zoals psoriasis en dermatitis. Heb je een wondje, smeer dan ook kokosolie op je wond. Het zorgt voor een beschermde laag op je wond en door de schimmelwerende werking komt je wond minder snel in contact met infecties.
Maak gebruik van biologische extra virgin kokosolie. Deze olie is niet geraffineerd, waardoor de helende schimmelwerende werking niet is aangetast.

NB: het kan zijn dat je niet tegen kokosolie kan, dat je hier allergisch op reageert. Ik heb gelezen dat dit weinig voor komt. Maar let hier wel op.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten